اخبار و رویدادها, مقالات آموزشی

کناف کی پلاس

کناف کی پلاس

در واقع شرکت کناف همان کی پلاس(Kplus)است که در اردیبهشت 1399 نام خود را به برند Kplus و با همان کیفیت همیشگی تغییر داد و به عنوان یک برند موفق راه خود را طی کرد، کی پلاس با کیفیت بالای خود به سرعت محبوب شد. کی پلاس آمده است تا با در نظر گرفتن دو فاکتور مهم زمان و هزینه به مشتریان کمک کند تا در کمترین زمان و با صرفه ترین هزینه بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهند. کی پلاس دارای بالاترین سطح با کیفیت و در بازار برای نصابان و طراحان کاملا شناخته شده و مورد تایید است.

این روزها سقف و دیوار کی پلاس بسیار محبوب شده و مورد استقبال بسیاری از سازندگان و معماران قرار گرفته است. از دلایل این محبوبیت می توان به سهولت حمل و نقل و به تبع آن هزینه کم حمل و نقل، سرعت بالای اجرا و نصب، ظرافت، رنگ پذیری عالی، مقاومت در برابر زلزله و … اشاره کرد. از جمله محصولات پرفروش کی پلاس می توان به پنل روکش دار گچی اشاره کرد. این محصول بسته به کاغذی که با آن پوشانده شده دارای ویژگی های متفاوتی می باشد، کاربرد این محصول بسیار متنوع است و می توان از آن در سازه های مختلف از جمله سقف کاذب، دیوار جداکننده و روکش و یا به عنوان عایق نسوز استفاده کرد.

محصولات کی پلاس شامل پنل RG معمولی، پنل ضد رطوبت MR، پنل نسوز FR و پنل ضدآب و ضد حریق FM می باشد که طبق هر شرایطی برای سرویس دهی بهتر طراحی و ساخته می شوند.

از بهترین ویژگی های سقف و دیوار کاذب کی پلاس می توان به سرعت بالا در اجرا، تنوع بیشتر در طرح و رنگ، ترکیب انواع نور های دکوراتیو و ضخامت های مختلف در اجرا اشاره کرد.شایان به ذکر است سقف های کاذب کی پلاس کیفیت بسیار بالایی دارند و استفاده از آن ها مزایای زیادی دارد که در زیر به شرح آنها می پردازیم:

1.قیمت مناسب و ارزان

2.مقاوم در برابر آتش و زلزله، سقف کاذب کی پلاس

3.عایق صوتی خوب

4.طرح ها و رنگ های متنوع

5.دسترسی آسان به تاسیسات اصلی سقف

6.آسان برای پیاده سازی

7.نصب سریع

8.سبک بودن سقف کی پلاس

9.دقت اجرا بالا

10.انعطاف پذیری بالا

11.تعویض سقف آسان

12.محافظت در برابر رطوبت

13.کیفیت آن نسبت به محصولات مشابه داخلی بالاتر است.

کابرد کناف کی پلاس

کاربرد اصلی سقف های کاذب پوشش سقف اصلی سازه با مشخصات فنی مورد نظر طراح می باشد. از طرفی سقف کی پلاس به دلیل تولید صنعتی دارای مشخصات و مدارک فنی استاندارد می باشد. به این ترتیب می توان این سازه ها را در محاسبات طراحی و اجرا لحاظ کرد.

علاوه بر این، با نقاط قوت خود در طراحی و اجرا، برای تکمیل سقف اصلی ایده آل است. این سازه های درای وال جایگزین عالی برای سقف های گچ و رابیتس هستند. سرعت بالا و سهولت اجرا، تنوع در انتخاب، امکان آکوستیک (جاذب صدا)، کاهش وزن سازه و ایمنی زلزله، انعطاف پذیری و هزینه کم از جمله مزایا می باشد.

ساختار سقف کاذب کی پلاس

ساختار سقف کاذب به طور کلی به دو نوع یکپارچه و مشبک تقسیم می شود که هر دو مزیت های اصلی خود را دارند. اما بسته به مشخصات مورد نیاز برای طراحی و محصولات استفاده شده در اجرا، کارکردهای متفاوتی را به ساختمان اضافه می کنند.

  • سقف کاذب یکپارچه:

در سقف کاذب یکپارچه از زیرسازی فولادی معلق و سبک با مقاطع U، L و C استفاده می شود و با استفاده از پیچ های مخصوص، گچ تخته ها در یک یا دو لایه در بالای آنها نصب می شود. درزهای بین این صفحات با چسب و بتونه مخصوص درزگیری شده و در نتیجه سطحی بدون درز ایجاد می شود.

  • سقف کاذب مشبک:

در سقف مشبک کاذب از سازه های سپری T شکل به عنوان توری پایه استفاده می شود. این سازه به وسیله آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل می شود.سپس کاشی های سقف در این شبکه به شکل وزنی قرار می گیرند. فضای خالی پشت سقف کاذب امکان استفاده از لایه عایق و دستیابی به ویژگی های عملکردی مانند جذب صدای بالا را فراهم می کند.

بازگشت به لیست