مقالات آموزشی

آشنایی با انواع کناف سقف

kanaf roof

انواع سقف کناف یکی از پرطرفدارترین سقف هایی است که شاید بارها نام آن را شنیده باشید. در واقع این مدل بین سقف های کاذب قرار می گیرد که به صورت متحرک و ثابت قابل استفاده است . این نوع سقف ها یکی از مدرن ترین و مجلل ترین سقف هایی است که به کمک نورپردازی خاص خود فضا را زیباتر می کند به همین دلیل است که امروزه بسیاری از ایرانیان هنگام بازسازی خانه خود به سراغ طراحی و اجرای این نوع سقف می روند.

این پانل ها بسیار با دوام و سبک بوده و باری بر ساختمان وارد نمی کند .در ضمن هزینه طراحی و اجرای این نوع سقف ها نسبت به سایر مدل های سقف نیز مقرون به صرفه تر است. اگر قصد طراحی و ساخت سقف کناف را دارید حتما ادامه ی مقاله را مطالعه کنید. چرا که در ادامه به معرفی انواع سقف کناف جدید خواهیم پرداخت  تا بتوانید بهترین سقف کناف را انتخاب و خریداری کنید.

انواع سقف کناف

به طور کلی انواع سقف کناف را می توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد. آن چه که باعث ایجاد تمایز در سقف کناف داخلی و خارجی می شود، انتخاب پانل مناسب می باشد. برای مثال برای اجرای کناف سقف در فضای مرطوب مانند استخر های سرپوشیده ، باید از پنل هایی استفاده شود که در برابر قارچ و کپک مقاوم باشند.در ادامه به معرفی انواع کناف سقف خواهیم پرداخت.

1.سقف کناف ثابت :

در ساخت انواع سقف کناف ثابت از پانل های گچی یا سیمانی استفاده می شود. فنداسیون سقف از پروفیل های فولادی سبک ساخته شده است.سقف های کناف ثابت در دو مدل ساده و طرح دار (دکوراتیو) اجرا می شود.در سقف کناف ساده طرح انتخابی شما هندسه و دارای سطوح صاف و مسطح است. اما در سقف کناف دکوراتیو شما طرح های هندسی منحصر به فردی را اعمال می کنید که این طرح ها می تواند شامل قوس ها و منحنی های مختلف باشد.

  • سقف کناف ساده یا یکپارچه : این نوع سقف ثابت از یک زیرساز سبک معلق از جنس گالوانیزه با مقاطع ناودانی شکل می باشد که پنل های گچی یک لایه یا دو لایه با پیچ بر روی آن نصب می شود. درز های بین پنل های نصب شده با بتونه پوشانده می شوند و حاصل کار یک سقف یکپارچه بدون هیچ درز و شکافی می باشد.
  • سقف کناف طرح دار یا دکوراتیو : انواع سقف کناف طرح دار به دلیل طرح و دکور متنوعی که دارند در فضا ها و مکان های مختلفی استفاده می شوند. از انواع سقف کناف طرح دار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
سقف های کنافی گنبدی شکل سقف های کنافی با نور مخفی در حاشیه سقف های کاذب کمانی
سقف های کنافی با حاشیه ساده سقف های کاذب تونلی سقف های کنافی منحنی و قوسی

پیشنهاد : برای کسب اطلاعات از نحوه نصب کناف کلیک کنید.

سقف کناف ثابت

2.سقف کناف متحرک

این نوع سقف های متحرک از یکسری سازه های T شکل و تایل های سقفی ساخته می شود که شبکه ی سازه های T شکل با آویز های قابل تنظبیم به سقف وصل می شوند و سپس تایل ها درون این شبکه قرار داده می شوند. تایل های مورد استفاده در سقف کاذب متحرک شامل تایل های پی وی سی , آکوستیک٬ فلزی, گچی و انواع طلق می باشند.

انواع طرح سقف کناف

کناف، از نظر طرح و الگو ها، انواع مختلفی دارد که به طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان زیبایی می‌بخشد. این تنوع در طرح‌های کناف، امکان انتخاب بهترین گزینه برای هر نوع فضا و سلیقه‌ی ذوقی را فراهم می‌کندبرخی از انواع طرح‌ سقف کناف عبارتند از:

  1. طرح مربعات یا مستطیلات: این طرح با ایجاد مربعات یا مستطیلات منظم روی سطح کناف، یک ظاهر ساده و مدرن را ایجاد می‌کند که با انواع معماری سازگار است.
  2. طرح گل و بته: این طرح با ایجاد گل‌ها و بته‌های زیبا و هنرمندانه بر روی سطح کناف، به دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان زیبایی و شکوه می‌بخشد.
  3. طرح هندسی: از جمله انواع طرح‌های کنافی است که با ایجاد الگوها و شکل‌های هندسی مختلف، ظاهری منحصربه‌فرد و مدرن را به سطح کناف می‌بخشد.
  4. طرح خط و نقطه: این طرح با استفاده از خطوط و نقاط مختلف، یک طرح ساده و انتزاعی را بر روی سطح کناف ایجاد می‌کند که می‌تواند به دکوراسیون مدرن و زیبایی اضافه کند.
  5. طرح های مدرن و هنری: این طرح‌ها با استفاده از طراحی‌های مدرن و هنری، یک ظاهر خاص و زیبا را به سطح کناف می‌بخشند که به دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان شخصیت می‌بخشد.

انواع طرح سقف کناف

جدیدترین طرح های کناف

طراحی انواع سقف کناف یکی از نکات مهم برای زیباسازی فضای داخلی منزل شماست. البته سقف باید نه تنها برای دکوراسیون، بلکه برای نورپردازی و تامین نور مناسب برای فضای داخلی طراحی شود. در این بخش با معرفی جدیدترین طرح هایکناف جدید رای فضاهای پذیرایی و سقف آشپزخانه آشنا خواهید شد.توجه داشته باشید شما می توانید لیست قیمت کناف را در وب سایت ما مشاهده کنید.

مدل های کناف سقف

سقف کناف جدید

جدیدترین طرح های کناف

انواع کناف سقف

بهترین مدل سقف کناف

انواع کناف سقف

مدل های سقف کناف

انواع سقف کناف جدید

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات بیشتر از کناف ضد حریق کلیک کنید.

دلیل محبوبیت کناف

کناف به عنوان یک مواد ساختمانی، به دلایل مختلفی محبوبیت یافته است. اولاً، ظاهر زیبا و آراسته‌ای که ایجاد می‌کند، از جذابیت زیادی برخوردار است. از طریق طرح‌ها و الگوهای مختلف، می‌توان به راحتی طرح‌های منحصربه‌فردی را ایجاد کرد که به دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان زیبایی و شکوه می‌بخشد.

ثانیاً، کناف به عنوان یک ماده ساختمانی سبک وزن، برای سقف‌ها و دیوارها استفاده می‌شود که این ویژگی باعث سهولت نصب و کاربرد آسان آن برای اجرای انواع سقف کناف می‌شود. همچنین، این ویژگی باعث کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری نیز می‌شود.

سوماً، کناف برای ارتقای عایق‌های حرارتی و صوتی در ساختمان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خصوصیت باعث بهبود کیفیت زندگی در داخل ساختمان می‌شود و می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی مرتبط با سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی کمک کند.

با توجه به این مزایا، کناف به عنوان یک گزینه محبوب در طراحی و ساختمانی شناخته شده است که هم زیبایی و هم کارایی را در اختیار معماران و مهندسین قرار می‌دهد.

سوالات متداول

1.انواع سقف کناف کدام است ؟

به طور کلی انواع سقف کناف را می توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد.

2.سقف کناف ثابت در چه طرح هایی می تواند اجرا شود ؟

سقف های کناف ثابت در دو مدل ساده و طرح دار (دکوراتیو) اجرا می شود.

3.سقف کناف دکوراتیو در کجا استفاده می شود؟

انواع سقف کناف طرح دار به دلیل طرح و دکور متنوعی که دارند در فضا ها و مکان های مختلفی استفاده می شوند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط