مقالات آموزشی

کناف بهتر است یا گچ

کناف بهتر است یا گچ

کناف ازصفحات روکش داری تهیه شده است که بیشتر گچی هستند و در صنعت ساختمان سازی زیاد استفاده می شوند. این محصول در واقع نسل جدید دیزاین گچ محسوب می شود که در تمام امور ساختمان سازی کاربرد دارد. کناف برندی پیشرفته در زمینه ساختمان سازی به صورت خشک است که در ایران و دنیا بسیار معروف و پر طرفدار است.

کناف چیست؟

یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی که این روزها بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد کناف است. کناف پانل های گچی می باشند که از آن ها در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان های تجاری استفاده می شود.کناف دارای مزیت های بسیاری می باشد و در طرح های مختلفی تولید و ارائه می شود و مناسب با هر نوع سلیقه ای است. از کناف تنها برای طراحی سقف ساختمان استفاده نمی شود بلکه کاربردهای دیگری هم دارد.

برای طراحی دیوار و کف ساختمان هم می توانید از کناف مخصوص دیوار و یا کفپوش های کنافی برای زیباتر کردن کف ساختمان استفاده نمایید. دیوارها و سقف هایی که با کناف طراحی و ساخته شده اند در مقایسه با دیوارهای نسل های قدیم تقریبا سبک تر بوده و در زمان بروز حوادثی همچون زلزله خرابی های کمتری را به بار می آورند. همچنین به دلیل سبک بودنشان خطرات جانی کمتری نیز دارند.

کناف بهتر است یا گچگچ ساختمانی

گچ یک مصالح ساختمانی است که از سنگ گچ موجود در طبیعت بدست می آید. سنگ گچ به صورت سولفات دو کلسیم آبدار در منابع سطح زمین یافت می شود و پس از خرد شدن و انتقال به کوره به شکل پودرهای بسیار ریز سفید رنگ برای مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

کناف بهتر است یا گچ

در بحث گچبری بهتر است یا کناف باید بگوییم که هر کدام دارای ویژگی ها و تفاوت هایی هستند. سرعت و سهولت راه اندازی کناف بسیار بیشتر از گچ است و هنگام استفاده از گچ باید وقت و هزینه بیشتری برای برش، اندازه گیری و راه اندازی آن صرف کرد. با وجود کناف می توان سقفی کاذب را در اسرع وقت نصب کرد و هنگام راه اندازی آن حجم کمتری زباله مصرف شده و سازگار با محیط زیست است.

مزیت دیگر کناف در مقایسه با گچ و پاسخ سوال کناف بهتر است یا گچ باید بگوییم که کناف دوام بیشتری در مقابل با آب و رطوبت دارد. بر عکس گچ که در برابر آب و رطوبت تغییر شکل می دهد، کناف محکم و مقاوم است و در محیط های مرطوب گزینه مناسبی است. گچ ها از سنگ های گچی پودر شده که به رنگ سفید هستند تهیه شده اند ولی کناف ها از پانل های گچی درست شده اند.

بر عکس گچ، کناف دارای تنوع بیشتری در طراحی داخل ساختمان است و امکان اجرایی با سرعت را به کارفرمایان می دهد. کناف نسبت به گچ بسیار سبک تر است که باعث زیاد شدن سرعت هنگام اجرای پروژه می شود و همین طور بار وزن کمتری بر روی ساختمان دارد.

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات از کناف ضد رطوبت کلیک کنید .

مقایسه قیمت کناف و گچ

مقایسه قیمت کناف و گچ

بابت این که قیمت کناف بهتر است یا گچ باید بگوییم که قیمت کناف خیلی با صرفه تر از گچ است و به پیش نیازها و مکمل های کمتری نیاز دارد. علت دیگر ارزان تر بودن کناف نسبت به گچ این است که در گچ کاری هزینه های محصولات جانبی مثل جوش کاری، رابیتس کاری، میلگرد و ابزارهای دیگر هزینه های شما را افزایش می دهد.

هزینه های جابجایی کناف ارزان تر است زیرا وزن سبکی دارد. در بعضی مواقع کناف کار سقف پذیرایی که نصابی حرفه ای محسوب می شود، هزینه ای گرانتر از گچ را در بر می گیرد. فروشگاه کناف منزوی یه عنوان نماینده انحصاری کناف کی پلاس در اصفهان مشغول به فعالیت است . برای خرید انواع ابزارآلات کناف و دریافت مشاوره ی تخصصی و دریافت پاسخ سوالاتتان می توانید با شماره ی 03135244407 تماس بگیرید .

سوالات متداول

1_ کناف چیست؟ کناف ها صفحاتی با روکش گچی هستند که در صنایع ساختمانی استفاده می شوند و نسل جدید دیزاین گچ محسوب می شوند.

2_ کناف سقف چند نوع دارد؟ دارای دو نوع ثابت و متحرک است.

3_ مزایای کناف کاری با گچ را بیان کنید؟ نصب آسان واجرای سریع، قابلیت فرم پذیری بالا، کم شدن ضایعات در اجرای کار و قابلیت به کار گیری نور مخفی.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط