مقالات آموزشی

نکات نصب کناف

نصب کناف

یکی از جدید ترین روش ها برای تغییر دکوراسیون در منزل نصب کناف است که اجرای کناف در بین ایرانیان به نسبت کل جهان طرفداران بیشتری دارد که همچنان نیز روز به روز به علاقه مندان آن اضافه میشود یکی از مکان هایی که میتوان اجرای کناف را اجرا کرد ، کناف کاری سقف است که میتوانید برای زیبا تر کردن دکوراسیون از کناف استفاده کنید در ادامه به مراحل نصب کناف ، آموزش نصب کناف و نکات مهم در نصب کناف اشاره خواهیم کرد.

بازسازی سقف خانه

اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید ، یک سقف زیبا میتواند به زیبایی منزل شما کمک شایانی کند پس بهترین روش برای بازسازی سقف ، اجرای سقف کناف است که میتوانید به بهترین و مدرن ترین شکل آن را اجرا کنید اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که از اگر متراژ محل مد نظر زیاد نیست بهتر است از کناف های برجسته و شلوغ استفاده نکنید چرا که میتواند فضا را شلوغ و کوچک تر نشان دهد برای این کار بهتر است از طرح های ساده و شیک استفاده کنید.

نصب سقف کناف

این نوع سقف جزء شیوه های نسبتا جدید در طراحی و دکوراسیون ایرانی می باشد که روزانه به تعداد علاقه مندان آن افزوده می شود. شاید برایتان جالب باشد که این موضوع را بدانید استفاده از سقف کناف بین ایرانیان بیشتر از دیگر مناطق جهان می باشد. یکی از پر کاربرد ترین قسمت های هر منزل که امروزه در طراحی و دکوراسیون توجه ویژه ای به آن می شود آشپزخانه می باشد .

به نوعی در نقطه دید مهمانان قرار دارد و به نوعی می توان گفت که دیگر اعضاء خانواده بیشترین زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنند. همانطور که می دانید از زیباترین و اصلی ترین فاکتورهای هر منزل در طراحی و دکوراسیون سقف آن می باشد که برای زیبا کردن آن می توانید از روش های جدید که همان استفاده از کناف و نصب سقف کناف می باشد روی آورید.

بازسازی سقف خانه

با استفاده از کناف می توانید یک سقف زیبا داشته باشید که هم به زیبایی منزل شما می افزاید و هم اینکه می تواند نقطه جذابی برای میهمانان شما باشد. بنابراین اگر تمایل دارید که سقف خانه خودتان را به زیباترین و مدرن ترین شکل ممکن طراحی کنید ، سعی کنید از سقف کناف زیبا و مناسب استفاده نمایید. در طراحی سقف منزل موردی را که باید به آن توجه داشته باشید مجموع محیطی می باشد که در آن زندگی می کنید.

نصب کناف باعث افزایش زیبایی دکوراسیون منزل شما می شوند و این موضوع امروزه در طراحی و دکوراسیون منزل ها جدید دارای طرفداران بسیاری می باشد. مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از طرح های کناف شلوغ  و برجسته می باشند که برای فضاهای کوچک چندان مناسب نیستند بنابراین برای فضاهای کوچک سعی کنید از طرح های ساده و مدرن استفاده نمایید.

نصب سقف کناف

نصب سقف کناف

اجرای سقف کناف

همانطور که در بالا اشاره کردیم اجرای کناف سقف یک ایده ی پر طرفدار برای ساختمان های امروزی است که میتواند روی دکوراسیون منزل شما تاثیر به سزایی داشته باشد در گذشته استفاده از گچبری مرسوم بود که آن هم به زمان خود زیبا بود و هنر پر طرفداری بود که امروزه جای خود را به اجرای کناف داده ، البته میتوان گفت گچبری سقف هنوز طرفداران خود را دارد.

گاها ممکن است کارفرمایان با فقط در نظر گرفتن قیمت دست به اقدام میکنند و کیفیت کار را مد نظر قرار نمی دهند چرا که علاوه بر کیفیت مواد کناف ، کیفیت اجرای کار نیز در نصب کناف و نتیجه ی آخر مهم خواهد بود.شما می توانید لیست قیمت کناف و لیست تجهیزات کناف را در وب سایت ما مشاهده کنید.

باید این را بگوییم یکی از عمده ترین ئپدلایل استقبال از انواع مدل های سقف کناف حذف ملات و اتصالات پیچی ، سرعت و کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد. سقف کناف در دو مدل ثابت و متحرک می‌باشد که استفاده از این مدل ها بستگی به فضا دارد معمولا برای دسترسی داشتن به فضای پشت سقف کناف از مدل محرک استفاده می‌شود.

اجزای اصلی در مراحل کناف کاری

برای نصب کناف از مواد و ابزار آلات مختلفی استفاده میشود که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم »

  • صفحات روکش دار گچی که برای مصارف عمومی استفاده می شوند و از مزایای آن می توان به مقاومت در برابر رطوبت و آتش سوزی اشاره کرد.
  • صفحات مسلح سیمانی که برای مصارف عمومی برای مصارف داخلی و خارجی استفاده می شود.
  • صفحات گاردکس برای مکان هایی که احتمال کپک زدگی، حریق و رطوبت وجود دارد بیشترین کارآیی را دارند زیرا در برابر این شرایط بسیار مقاوم هستند.
  • صفحات آکوستیک و تصفیه کننده هوا برای محیط هایی که آلودگی بالا دارند استفاده می شود زیرا از نفوذ آلودگی هوا جلوگیری می کند.
  • تایل های گچی و معدنی برای سقف های کناف استفاده می شود.
  • تایل های پشم و چوب در مکان هایی مانند سالن های ورزشی، آمفی تئاتر و ساختمان های اداری استفاده می شود زیرا قابلیت جذب صدای بالا دارد.

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات از کناف ضد حریق کلیک کنید.

آموزش کامل نصب کناف

یکی از پر کاربرد ترین قسمت های هر منزل که امروزه در طراحی و دکوراسیون توجه ویژه ای به آن می شود آشپزخانه می باشد که هم در دید افراد هست و هم اینکه اعضا خانواده و بیشتر خانم خانواده وقت زیادی در آنجا سپری می کند پس زیبایی سقف آشپزخانه نیز میتواند تاثیر زیادی در روحیه ی افراد خانواده باشد . برای اجرای کناف میتوانید از دوره آموزش نصب کناف استفاده کنید ما در ادامه به آموزش نصب کناف پرداختیم :

  • مرحله اول نصب کناف:ابتدا باید به وسیله یک ریسمان رنگی روی دیوار، ارتفاع اجرای سقف کناف را مشخص کنید.
  • مرحله دوم نصب کناف:

سپس سازه تراز را به وسیله پیچ 3.5 و یا رول پلاک، که عامل اتصال به صورت باربر یا غیر باربر هستند؛ در محل مشخص شده نصب شود.

  • مرحله سوم اجرای کناف :بر اساس ارتفاع مورد نظر از سقف سازه تا تراز، اندازه آویزها، تعیین شود.سپس  آویزها (طبق نقشه قبلی) را با توجه به طرح ساختار سقف کناف در فواصل مناسب و توسط میخ یا پیچ نصب شود. در واقع این مرحله چیدمان کناف سقفی را مشخص می کند. بعد از نصب آویز،باید به آن ها پروفیل متصل گردد( رعایت فواصل مناسب با توجه به طرح زیرسازی موجب افزایش طول عمر سقف می گردد.) فرایند زیرسازی کناف، پروفیل های پانل خور سقف کاذب برای باربرها تقسیم کنید.
  • مرحله چهارم نصب کناف در اصفهان:نوبتی هم باشه نوبت متصل کردن پانل های گچی است. پانل ها را به صورت تراز در محل نصب با رعایت تعداد پیچ های مناسب عرضی نصب شود (دقت داشته باشید که حداکثر فاصله پیچ ها 19 و 50 سانتیمتر باید باشد). این نکته را باید بگوییم که بهتر است از سه نوع پیج در روند نصب کناف باید استفاده کنید. 1- پیچ هایی برای اتصال پنل به سازه ( پیچ های نوک تیز و سرمته دار) 2- پیچ های اتصال سازه به سازه 3- پیچ هایی برای اتصال سازه به کناف.
  • مرحله پنجم نصب کناف:لبه های غیر فابریک برای قرار گرفتن صحیح بتونه در محل مناسب و در کنار یکدیگر قرار گیرند. عمل بتونه ریزی برای درزگیری باید با شرایط محیطی سازگار باشد پس دما محیط را بین 15 تا 35 درجه در نظر بگیرید و از آب مصرفی زلال و دارای ph متوسط استفاده کنید. برای درزگیری روکش گچی کناف، بهتر است چند مرتبه بتونه کاری کرد تا 1 سانت ضخامت پیدا کند. برای عایق کناف در برابر صدا و حرارت از یک نوار گیر جهت درزگیری بین پانل ها استفاده کرد.
  • مرحله ششم نصب کناف:رویه و آستر کناف : بتونه در دو مرحله آستر و رویه با رعایت فاصله زمانی (حدود 7 ساعت) اجرا شود سپس از یک سازه یا نوار محافظ گوشه برای محافظت از کنج دیوارها استفاده شود. همچنین برای یک دست شدن بهتر است از ماستیک استفاده کرد.
نصب کناف

نصب کناف

پیشنهاد : برای خرید ابزارآلات کناف با قیمت ویژه کلیک کنید.

نکات فنی در نصب کناف

  • بهتر است برای شروع نصب کناف ، صفحات را از وسط سقف آغاز و به حاشیه ها ختم کنیم .  همچنین می توان نصب صفحات را از یک کنج آغاز و در هر دو امتداد طولی و عرضی، به طور همگن پوشش کاری را ادامه داد.
  • در ساختار های تک لایه یا دو لایه پنل ها به صورت حصیر چین اجرا می شوند. فاصله دو درز باید 40 سانتی متر باشد رعایت نکردن اصول حصیرچین باعث ایجاد ترک در محل درز ها می شود.
  • یکی دیگر از نکات فنی در نصب کناف استفاده نکردن از پیچ های خودکار معمولی برای نصب کناف و صفحات گچی است. همچنین برای پیچ کاری از دریل استفاده نکنید.
  • داخل رفتن پیچ باید به گونه ای باشد که سرپیچ همسطح پانل تمام شود چرا که بیرون زدگی پیچ عملیات درزگیری را دچار مشکل میکند.
  • پیچ باید عمود بر سطح پانل اجرا شود. زیرا در صورتی که پیچ به صورت مایل اجرا شود، کاغذ روکش پانل آسیب خواهد دید.
  • در صورت استفاده از صفحات کوتاه ، درز افقی در لایه های پوششی ایجاد شده، که در ساختارهای دیوار تک لایه ، اجرای سازه ی پشت بند در محل درزهای افقی الزامیست. درصورتیکه که فاصله استادها ۴۰ سانتی و یا کمتر باشند ، نیاز به اجرای سازه ی پشت بند نمی باشد .
  • در ساختارهای دیوار صفحات نباید به رانر فوقانی (سقف) متصل شوند.
  • جهت به دست آوردن حداکثر استحکام و جلوگیری از عبور صدا و گسترش آتش در ساختار های دیوار ، در صورت فراهم بودن شرایط ( به ویژه تاسیسات در پشت سقف کاذب ) امتداد صفحات گچی در بالای سقف کاذب و تا سقف اصلی توصیه می گردد.

قیمت نصب کناف

قیمت نصب کناف میتواند تحت تاثیر عوامل زیر باشد :

  • نوع اشکال : اجرای اشکال منحنی کناف از اجرای گوشه تیز گران تر خواهد بود.
  • مصالح مصرفی : قیمت مصالح مصرفی مثل پیچ، پروفیل و پنل میتواند با توجه به برند و کیفیتشان متفاوت باشد که بهع طبع روی تعرفه ی نصب کناف تاثیر میگذارد
  • موقعیت : اگر دسترسی به محل نصب کناف سخت باشد، دستمزد اجرای کناف در اصفهان بالا می‌رود.
  • متراژ محل نصب : با توجه به متراژ مکان مد نظر قیمت نصب کناف نیز بپمتفاوت خواهد بود.

همانطور که در بالا گفتیم نرخ کناف‌کاری میتواند متفاوت باشد همچنین علاوه بر عوامل بالا قیمت کناف دیوار و قیمت کناف سقف نیز با هم متفاوت است پس برای اجرای نصب کناف بهتر است از افراد متخصص و مواد با کیفیت استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری حاصل شود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط