مقالات آموزشی

صفحات روکش دار گچی | معرفی بهترین صفحات گچی و کناف سقف

صفحات روکش‌ دار گچی

صفحات روکش‌ دار گچی کناف دارای یک لایه از جنس گچ بوده و دارای سطح و لبه ای کاغذی می باشد. این صفحات گچی روکش دار در چهار نوع مختلف تولید و عرضه میشوند. پنل های معمولی RG – GKB این پنل ها اغلب برای سیستم های ساخت و ساز خشک کناف استفاده میشود . پنل های گچی ساده دارای روکشی کرم رنگ می باشند. این پنل ها برای اجرای دیوار کناف ، دیوار های پوششی کناف ، و … انتخاب مناسبی است. پنل گچی MR این پنل ها بعلت نوع گچ استفاده شده در آن ها بسیار در برابر رطوبت مقاوم هستند. پنل های MR بسیار مناسب برای فضاهایی که هوایی مرطوب دارند مناسب هستند مانند آشپزخانه ها ، سرویس بهداشتی و حمام ها. این صفحات دارای روکشی سبز رنگ می باشد.

پانل های گچی

پانل های گچی در ابعاد 1200 در 3000 تا 1200 در 2400 میلیمتر و در ضخامت های 12.5 ، 15 و 18 میلیمتر در چهار مدل معمولی RG ، مقاوم در برابر رطوبت MR و مقاوم در برابر حریق FR و مقاوم در برابر رطوبت و حریق MF ، انتخاب مناسبی جهت پوشش دیوارهای داخلی و سقف های کاذب می باشند.

ویژگی های کناف و صفحات روکش دار گچی در اصفهان

ساختار صفحات روکش دار گچی کناف

پنل های گچی FR این نوع پنل ها نیز به دلیل نوع گچ استفاده شده در میان آن و وجود الیاف شیشه، بسیار در برابر آتش سوزی مقاوم هستند. این پنل ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر آتش سوزی دارند بسیار مناسب برای استفاده در ستون ها و تیر های فولادی میباشند. پنل های FR دارای روکش هایی صورتی رنگ هستند.

پنل های مقاوم در برابر آتش سوزی و رطوبت FM – GKFI در میان این روکش ها الیاف شیشه و موادی قرار گرفته است که این پنل ها را در برابر رطوبت مقاوم میکند.
استفاده از پنل ها بسیار مناسب فضاهایی مانند چاه های تاسیساتی می باشند.روکش این پنل ها سبز رنگ است.


برای اطلاع از انواع صفحات گچی و مشخصات انها “معرفی بهترین صفحات روکش دارگچی” را مطالعه کنید!


مزایای استفاده از پانل و صفحات روکش دار گچی در ساختمان

استفاده از پانل گچی در ساختمان مزایای بسیاری دارد از جمله این که:

  • نصب آن بسیار آسان است: زیرا این محصولات به صورت یکپارچه در ابعاد بزرگ تولید می شوند و به سرعت سقف و دیورا های با مساحت زیاد را پوشش می دهند.
  • این محصولات برای نصب به چند ابزار ساده نیاز دارند: برای برش آن به تیغ کاتر و برای نصب آن به میخ، مته و یا حتی چسب نیاز است، زیرا پانلهای گچی وزن کمی دارند.
  • مقاومت در برابر آتش یکی دیگر از ویژگی های مهم پانل های گچی است، به همین دلیل استفاده از آن در ساخت دیوار های داخلی طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. این دیوار ها انتقال گرمای آتش را به خوبی به تاخیر می اندازند و از گسترش آتش جلوگیری می کنند.
  • عایق صدا بودن نیز دیگر ویژگی مهم پانل های گچی است: امروزه زندگی در شهر های شلوغ نیزامند شیوه ای مناسب در ساخت و ساز است که آرامش داخل خانه را به خوبی فراهم کند.
  • دوام بالا: صرفه اقتصادی و تنوع برای استفاده در طراحی داخلی از دیگر ویژگی هایی هستند که پانل های گچی را به محصولات مطلوب تبدیل می کنند.

مزایای نصب کناف و صفحات گچی

تولید صفحات روکش‌ دار گچی

درابتدا دوغاب گچ را که از گچ و آب ومواد خاص دیگر ساخته شده رادر دستگاه مخلوط کن ریخته و به صورت یکنواخت بر روی کاغذی مخصوص ریخته و پخش میکنیم. سپس کاغذ رابر روی لایه دوغاب گچ قرار داده و ضخامت ،طرح و شکل رابا قطعات مختلف ایجاد میکنیم.

بعد از شکل دهی اولیه که انجام شد صفحه تولید شده از تعدادی قطعه تنظیم کننده عبور میکند که در این مراحل ضخامت آن به طور دقیق تنظیم میشود. دوغاب موجود در هنگامی که صفحه در حال حرکت است بر روی تسمه نقاله سخت و مستحکم میشود. درمراحل بعدی فرایند تولید این صفحات ، مشخصات آن ، زمان تولید و استانداردهای مربوطه بر روی آن ثبت شده و سپس قطعات به کوره خشک کن هدایت میشوند. رطوبت صفحات درکوره به آرامی ازبین رفته وبعد از خشک شدن صفحات برای بسته بندی به قسمت آخر برده میشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و اجرای انواع سقف کناف و کناف کاری ساختمان، می توانید با کارشناسان نمایندگی فروش کناف منزوی تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

نوشته: مقالات، نویسنده: آوین نت

بازگشت به لیست